English Humour

First Words(아이의 첫마디 말)

청죽골 2018. 9. 10. 12:22

First Words(아이의 첫마디 말)

The eight-year old boy had never spoken a word-ever.

8살이나 된 어린애가 도대체 한마디 말도 하지 않았다.

One afternoon, as he sat eating his lunch he turned to his mother and said,

"Soup's cold."

어느 날 오후, 걔가 점심을 먹으러 자리에 앉았을 때 엄마를 보며 말했다. “수프가 식었어요.”

His astonished mother exclaimed, "Son, I've waited so long to hear you speak. But all these years you never said a thing. Why haven't you spoken before?"

깜짝 놀란 엄마가 큰 소리로 말했다. “얘야, 난 네가 말하기를 그렇게 오래 동안 기다려왔단다. 그런데 이 몇 년 동안 넌 한마디도 말하지 않았잖아. 전에는 왜 말을 하지 않았니?”

The boy looked at her and replied, "Up until now, everything's been okay."

그 꼬마는 엄마를 쳐다보면서 대답했다. “지금까지는 쭉 모든 게 괜찮았어요.”

 

ㅎㅎ 이 꼬마가 몇 년 동안 말을 못한 게 아니라 안했네요. 어른을 평가하며 뺨친 격이네요^^


'English Humour' 카테고리의 다른 글

Checking Newbie(수표사용 신출내기)  (0) 2019.01.12
Harmonica Gift(하모니카 선물)  (0) 2018.12.31
Fly Catch -플라이 공 잡기-  (0) 2018.08.01
Money(돈)  (0) 2018.06.16
고양이 버리기 -Lose the Cat-  (0) 2018.03.31