English Humour

^^ French Dream(프랑스어로 꾸는 꿈)

청죽골 2007. 7. 3. 12:02
A boy was having a lot of difficulty in French class. 
To encourage him, his teacher said, "You'll know you're really beginning 
to get it when you start dreaming in French." 
The boy ran into class all excited one day, saying, 
"Teacher, teacher! I had a dream last night and everyone was talking 
in French!" 
"Great!" said the teacher; "what were they saying?"
 "I don't know," the boy replied; "I couldn't understand them." 
어떤 학생이 프랑스어 수업 때문에 애를 먹고 있었다. 
그 친구를 격려하기 위해 선생님이 말씀하시기를, 
네가 프랑스어로 꿈을 꾸기 시작할 때 프랑스어를 정말 제대로 시작하고 
있다는 걸 알게 될 걸세.”
어느 날 그 학생이 상당히 흥분한 상태로 교실로 뛰어들어 오면서 말하기를,
선생님, 선생님! 제가 어제 밤에 꿈을 꾸었는데요, 꿈에 모든 사람들이 
프랑스어로 얘기를 하고 있었어요!”
이 말을 듣고서, “잘 했구나! 그래 그 사람들이 뭐라고 말하던?”
하고 선생님이 물었다.
학생 왈, “모르겠는데요, 전 도대체 알아들을 수가 없었어요.”
ㅎㅎㅎ 
*이 친구 알아듣지도 못하는 말이 프랑스어인 줄은 어떻게 알았을까요?
아마도 프랑스어 같은 소리였겠죠?