English Humour

Christmas Cake(크리스마스 케이크에 얽힌 유모어)

청죽골 2012. 1. 19. 09:56

Every Christmas, composer Giacomo Puccini would have a cake baked for each of his friends.
작곡가 푸치니는 매년 크리스마스가 되면, 자기 친구들에게 줄 케이크를 굽도록 주문하곤 했다.

One year, having quarreled with Arturo Toscanini just before Christmas, he tried to cancel 
the order for the conductor's cake.
어느 해, 크리스마스 직전에 관현악 지휘자인 토스카니니와 말다툼을 벌이게 되자,

푸치니는 (토스카니니에게) 줄 지휘자 선물로 주문한 케이크를 취소하려고 했다.

But it was too late the cake had already been dispatched.
그러나 너무 늦는 바람에 벌써 케이크가 배달되어 버렸다.

The following day, Toscanini received a telegram from Puccini: "Cake sent by mistake."
다음 날, 토스카니니가 작곡가 푸치니로부터 한 통의 전보를 받았다.
“케이크가 실수로 잘못 배달 되었오.”

He replied by return: "Cake eaten by mistake."

“토스카니니는 이렇게 회신을 보냈다. “실수로 케이크를 먹어 버렸오.”

ㅎㅎㅎㅎ 대단한 이 사람들 정말 웃기네요. ㅎㅎㅎㅎ