English Humour

English Humour : 동전용해시험 -Coin Test-^^

청죽골 2006. 10. 3. 22:38
- Coin Test
During class, the chemistry professor was demonstrating the properties 
of various acids. "Now I'm dropping this silver coin into this glass 
of acid. Will it dissolve?"
"No, sir," a student called out.
"No?" queried the professor. "Perhaps you can explain why the silver 
coin won't dissolve."
"Because if it would, you wouldn't have dropped it in." 
-동전 용해 시험
수업 중에, 화학교수가 여러 가지 산()의 특성에 대해 시범을 보이고 있었다.
자 이제 내가 이 은동전을 산이 든 시험관에 떨어뜨릴 건데, 녹을까요?”
그러자 한 학생이 큰 소리로 녹지 않습니다.”라고 대답했다. 
아니라고? 그럼 왜 동전이 녹지 않는 지를 설명할 수 있겠구먼.”이라고 
그 교수가 물었다.
학생 왈,“만일 동전이 녹으면, 교수님이 떨어뜨리지 않을 것이기 때문입니다.” 
ㅎㅎㅎㅎ 학생 말이 맞지요?