English Humour

Pearl Dream(진주에 관한 꿈)

청죽골 2020. 2. 8. 12:56

Pearl Dream(진주에 관한 꿈)

After she woke up, a woman told her husband,

어떤 부인이 잠에서 깨어나서 자기 남편에게 말했다.

"I just dreamed that you gave me a pearl necklace for our anniversary. What do you think it means?"

내가 방금 당신이 결혼기념으로 진주목걸이를 주는 꿈을 꿨어요. 그게 무슨 뜻이라고 생각해요?”

"You'll know tonight." he said.

그 사람이 말하기를 오늘 저녁이면 알게 될 거요.”

That evening, the man came home with a small package and gave it to his wife.

그날 저녁, 그 사람은 한 조그만 상자를 집으로 가져와서 자기 아내에게 내밀었다.

Delighted, she opened it to find a book entitled, "The Meaning of Dreams."

그 여자는 무척 기뻐서 상자를 열었는데 꿈의 의미란 제목의 책 한 권을 달랑 보게 되었다.

 

*ㅋㅋㅋ 기대가 컸으니 실망도 컸겠네요. ㅎㅎㅎ 이 남편 너무 했네요.