English Humour

Tired Mom 피곤한 엄마의 실수

청죽골 2020. 5. 13. 11:38

Tired Mom 피곤한 엄마

I had put in an 18-hour day at work and was upset to find my four-year-old Zack asleep in bed with my husband when I got home. 나는 직장에서 18시간의 하루를 보냈는데 집에 도착했을 때 네 살짜리 잭이 남편과 침대에서 자고 있는 것을 보고 화가 났다.

Zack squirms so much it is impossible to get a decent night's sleep when he is with us. 잭 꿈틀거림이 너무 많아서 잭이 우리와 함께 있을 때 제대로 잠을 자는 것은 불가능하기 때문이다.

 Exhausted, I collapsed into his bed instead, where I slept better than I had in years. 기진맥진한 나는 대신 잭의 침대로 쓰러졌고, 그곳에서 나는 몇 년 내에 제일 잠을 잘 자게 되었다.

The next morning, I asked my husband, "Why was Zack in bed with you?"

다음날 아침 남편에게 물었다. “잭이 왜 당신과 같이 우리 침대에 있었죠?"

"Oh," he replied, shrugging, "he wet his bed, and I was too tired to change his sheets.” 남편이 어깨를 으쓱거리며 대답하기를 "~ 잭이 침대에 오줌을 쌌는데, 나는 너무 피곤해서 시트를 바꿀 수가 없었어요.”  

ㅋㅋㅋ 결국 엄마는 잭이 오줌을 싼 침대서 잠을 아주 잘 잤다는 거군요^^